04/04-2013

Hejsan på er folks!
Hoppas att allt är bra med er!

Jag tror inte att jag är ensam om att när man ska äta ute och man vill prova någon nytt så blir man ALLTID missnöjd och går tillbaka till gamla kebabtallrik-vanan... Min fästman tog ut mig på en fin restaurang i stan som heter Holiday, det är en asiatisk (tror japansk) restaurang med buffé kl 11-16. Det va ändå ganska mycket att välja på och man får ta hur mycket man vill och efterrätt ingår så som fruktsallad och kladdkaka med vaniljsås (HEAVEN!)
Sushi kunde man bland annat att välja, men jag är verkligen ingen sushi-människa fast jag verkligen försöker och tvingar mig att äta det för att jag VILL älska japansk mat! Jag älskar Japan så det förklarar ju det mesta hahah.
Det enda nackdelen va att de sålde alkoholdrycker så jag va lite såhär skeptisk i det hela, men Så länge det inte va fest och alla kom dit BARA för att dricka så är det okej för mig att gå till restaurangen.
Anyways, eftersom deras kött är inte halaalslaktad så körde vi självklart vegetarisk och det va inte mindre god bara för det! Jag va verkligen mätt och belåten Alhamdulillah!
Det kommer definitivt bli ett återbesök i restaurangen.
Ni muslimer, om flera som är som oss går dit och frågar efter halaalkött och kyckling många gånger, de kanske till slut kommer att sälja halaal mat där :D

Ajaa, idag blir det Palmyra med finaste tjejerna in shaa Allah hahah (tjockis, jag vet), jag längtar faktiskt tills jag flyttar ut då jag slipper gå ut och äta så ofta och lagar min egen mat istället. Ska bli så roligt att experimentera i köket då det är faktiskt väldigt roligt för mig och mer utrymme för mig än att mamma ska hacka på mig och säga att jag inte kan laga mat som henne och sedan ta över det jag håller på med hahaha.


Vi hörs senare in shaa Allah :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Silver Sister

Living Life At It's Best <3

RSS 2.0