Day after My B-day!

Salaam Alaykom folks!

Just sitter jag i skolan och funderar på om jag ska GÅ till stationen som är typ 1 km långt och det tar typ 20 min, eller om jag ska vänta på bussen som kommer om 45 min...
Egentligen skulle jag sluta kl 15.00 men de som va klar med en uppgift fick gå hem då, men jag va inte en av de hahah. Jag är förkyld och har halsont som inte det gav mig anledning till att stanna hemma.. Så allvarligt är det med skolan för mig just nu..
Men jag vill hellre göra uppgiften hemma då jag kan plugga i lugnt och ro.

Annars va jag hos min Stammis-kompis Amal och hade syster träff med fina systrar, perfekt dag för min födelsedag hahaha. Yes, jag fyllde 18 år igår och av någon anledning känns det lite speciellt över att vara 18 år!
Väldigt glad är jag faktiskt och jag är tacksam över att jag har fått leva så här länge trots att jag inte förtjänar det!

Nu är det så att det finns olika åsikter om att fira födelsedagar, personligen följer jag att det är inget fel med att fira födelsedagar, så länge man gör det HALAAL!
Många kommer nog komma med: Det är Bida'ah grejer, det är från Ahlul-Bida'ah och jag vet inte vad.
Jag ser inte att detta är en Bida'ah som går emot religionen!
Jag har till och med hört att det finns Hadith som står att Profeten brukar FIRA sin födelsedag genom att fasta. Ett sätt att fira det på och Profeten har gjort det. Vart kommer åsikten om att fira födelsedag ifrån undrar jag?

Vi får höras senare in shaa Allah! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Silver Sister

Living Life At It's Best <3

RSS 2.0